AuthorsMuhammad Darwis Dasopang, A ErawadiPublication date2020/3/29JournalTransylvanian Review
Abstract
Keywords
References
A. H. Tamuri, S. Awaluddin, T. A. N. Ismail, M. F. Jasmi, K. A. (2012). A New Approach in Islamic Education : Mosque Based Teaching and Learning. Journal of Islamic and Arabic Education.
https://doi.org/http://journalarticle.ukm.my/5390/1/37.pdf
Abdullah, I. (2014). Dari Bounded System ke Borderless Society: Krisis Metode Antropologi dalam Memahami Masyarakat Masa Kini. Antropologi Indonesia.
Abdullah, M. A. (2012). Islamic Studies. Yogyakarta: Pustaka pelajar.
Acampora, R. R. (2007). Anthropocentrism and Its Discontents: the Moral Status of Animals in The History of Western Philosophy (Review). Journal of the History of Philosophy. https://doi.org/10.1353/hph.2006.0033
Al-Hilali, M. (2012). Agar Al-qur’an menjadi Teman Rahasia Menghayati Kitab Suci untuk Perubahan Diri. Jakarta: Zaman.
Al Qurtuby, S. (2013). The Islamic Roots of Liberation, Justice, and Peace: An Anthropocentric Analysis of the Concept of & quot;Tawhīd & quot; Islamic Studies. https://doi.org/10.2307/43997226
Anggareni, N. W., Ristiati, N. P., & Widiyanti, N. (2013). Implementasi Strategi Pembelajaran Inkuiri terhadap Kemampuan Berpikir Kritis dan Pemahaman Konsep IPA Siswa SMP. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran IPA Indonesia, 3(1).
Arifin, Z. (2009). Evaluasi pembelajaran (Vol. 8). Bandun: Remaja Rosdakarya.
Arnyana, I. B. P. (2006). Pengaruh Penerapan Strategi Pembelajaran Inovatif pada Pelajaran Biologi terhadap Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa SMA. Jurnal Pendidikan Dan Pengajaran IKIP Negeri Singaraja, 3(6), 496–515.
Budiwibowo, S. (2016). Revitalisasi Pancasila dan Bela Negara dalam Menghadapi Tantangan Global melalui Pembelajaran Berbasis Multikultural. Citizenship Jurnal Pancasila Dan Kewarganegaraan, 4(2), 565–585.
Dewantara, A. W. (2015). Pancasila sebagai Pondasi Pendidikan Agama di Indonesia. CIVIS, 5(1/Januari).
Halim, A. (2012). Pengaruh Strategi Pembelajaran dan Gaya Belajar terhadap Hasil Belajar Fisika Siswa SMP N 2 Secanggang Kabupaten Langkat. Jurnal Tabularasa, 9(2), 141–158.
Hariyono. (2014). Ideologi Pancasila. Malang: Intrans publishing.
Hassan, A., Suhid, A., Abiddin, N. Z., Ismail, H., & Hussin, H. (2010). The Role of Islamic Philosophy of Education in Aspiring Holistic Learning. In Procedia - Social and Behavioral Sciences. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.07.423
Hendriana, H. (2014). Membangun Kepercayaan Diri Siswa melalui Pembelajaran Matematika Humanis. Jurnal Pengajaran MIPA, 19(1), 52–60.
Hoffman, A. J., & Sandelands, L. E. (2005). Getting Right with Nature: Anthropocentrism, Ecocentrism, and Theocentrism. Organization and Environment. https://doi.org/10.1177/1086026605276197
Hussin, Z. (2005). Mendidik Generasi Berakhlak Mulia: Fokus Peranan Guru Pendidikan Islam. Masalah Pendidikan.
Ibrahim, A. (2010). Perspektif Futuristik Pancasila sebagai Asas/Ideologi dalam UU Keormasan. Jurnal Konstitusi, 3(2).
Ibrahim, R. (2012). Kurikulum dan pembelajaran. Jakarta: Rajagrafindo Persada.
J. Suprihatiningrum. (2013). Strategi Pembelajaran Teori dan Aplikasi. Yogyakarta: Ar-ruz Media.
Johnson, B. E. (2006). Contextual Teaching and Learning. Bandung: Mizan.
Kuntoro, S. A. (2008). Sketsa Pendidikan Humanis Religius. Paper Disampaikan Sebagai Bahan Diskusi Dosen Di FJP, 5.
Kustati, M. (2013). The shifting Paradigms in The Implementation of CLT in Southeast Asia countries. Al-Ta Lim Journal, 20(1), 267–277.
Lidinillah, D. A. M. (2008). Strategi Pembelajaran Pemecahan Masalah di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Dasar, 10, 1–5.
Lubis, A. H., & Wangid, M. N. (2019). Augmented Reality-assisted Picture Storybook: Media to Enhance Discipline Character of Primary School Students. Mimbar Sekolah Dasar, 6(1), 11–20. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17509/mimbar-sd.v6i1.13787
Lubis, M. A. (2015). Effective Implementation of The Integrated Islamic Education. Global Journal Al Thaqafah. https://doi.org/10.7187/gjat792015.05.01
Marzuki, A. G. (2017). Developing Speaking Skill through Oral Report in an EFL Class in Indonesia. Al-Ta Lim Journal, 24(3), 243–254.
Matulka, D. I. (2008). A Picture Book: Understanding and Using Picture Books. Westport: Greenwood Publishing.
Nata, D. R. H. A. (2014). Perspektif Islam tentang Strategi Pembelajaran. Jakarta: Kencana.
Norliza, H. M. Sattar, R., & Roseamnah, A. R. (2013). Penggunaan Laman Web sebagai Transformasi dalam Pengajaran dan Pembelajaran Pendidikan Islam. The Online Journal of Islamic Education.
P. Roza, A. G. Jusuf, D. R. M. (2015). Memahami dan Memaknai Pancasila sebagai Ideologi dan Dasar Negara. Jakarta: Gramedia utama.
Prastowo, A. (2015). Panduan Keatif Membuat Bahan Ajar Inovatif: Menciptakan Metode Pembelajaran yang Menarik dan Menyenangkan. Yogyakarta: DIVA Press.
Rivauzi, A. (2018). The Development of Learning Model with An-Nafs Learning Theory. Al-Ta’lim Journal, 25(3), 248–261.
Santrock, J. W. (2011). Educational Psychology (5th ed.). New york: McGraw-hill companies.
Sayer, I. M., Kristiawan, M., & Agustina, M. (2018). Fairy Tale as a Medium for Children’s Character Cooperation Building. Al-Ta Lim Journal, 25(2), 108–116.
Schunk, D. H. (2012). Learning Theories: An Educational Perspective. Boston: Pearson Education Inc.
Sjukur, S. B. (2012). Pengaruh Blended Learning terhadap Motivasi Belajar dan Hasil Belajar Siswa di Tingkat SMK. Jurnal Pendidikan Vokasi, 2(3).
Suprijono, A. (2012). Cooperative Learning: Teori dan Aplikasi Paikem. Yogyakarta: Pustaka pelajar.
Syadli, M. (2019). Konsep Pendidikan dalam Al-qur’an. Al Qalam. https://doi.org/10.32678/alqalam.v18i88-89.1455
Taher, T. (2002). Menyegarkan Akidah Tauhid Insan. Medan: Gema Insani.
Tobroni. (2018). Memperbincangkan Pemikiran Pendidikan Islam dari Idealisme Substantif Hingga Konsep Aktual. Jakarta: Kencana.
W. R. Borg, M. D. G. (1983). Educational Research An Introduction (4th ed.). New york: Longman inc.
Wagiran. (2015). Metodologi Penelitian Pendidikan Teori dan Implementasi. Yogyakarta: Deepublish.
Widoyoko, E. P. (2009). Evaluasi Program Pembelajaran (Vol. 91). Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Wolfolk, A. (2016). Educational Psychology (13th ed.). Boston: Pearson Education Inc.
Wynn Resorts Casino - Mapyro
BalasHapusWynn 보령 출장샵 Resorts Casino, Las Vegas, NV - 부천 출장마사지 Use this simple 춘천 출장마사지 form to find hotels, 안산 출장마사지 motels, and other lodging 광양 출장마사지 near the Wynn Las Vegas Casino.